پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

علت سیاه شدن دندان های جلو

روش ‌های درمانی سیاه شدن دندان
خوشبختانه برای هر نوع عارضه‌ای که در دهان اتفاق می‌افتد، روش‌های درمانی متعددی وجود دارد که کمک می‌کنند ما بتوانیم دندان خود را همانند روز اول زیبا و سالم داشته باشیم. برای درمان سیاه شدن دندان نیز راهکار‌هایی وجود دارد. متخصص ابتدا باید بررسی کند که سیاه شدن به چه دلیلی اتفاق افتاده است. اگر تغییر رنگ دندان ناشی از تشکیل جرم بر روی دندان‌ها است، با روش‌های جرم‌گیری و بلیچینگ می‌توان دندان‌های خود را سفید کرد. متخصص براساس شدت جرم تشکیل شده بر روی دندان و شدت سیاهی، بهترین روش را انتخاب می‌کند. اما گاهی اوقات سیاهی به دلیل پوسیدگی اتفاق افتاده و حتماً باید عملیات ترمیم، عصب کشی و تخلیه قسمت پوسیدگی دندان انجام گیرد و سپس روکشی بر روی آن نصب شود تا هم مینای دندان تقویت شده و هم دندان شما همانند روز اول سفید گردد.

علل سیاهی دندان
دلایل بالقوه زیادی وجود دارد که می تواند دندان های شما را سیاه کند. برخی از آنها نگرانی های بسیار جدی هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بیشتر مشکلات زیبایی باشند. علل بالقوه عبارتند از:

لکه ها
تارتار
پرکننده های فلزی
پوسیدگی
ضربه به دندان
لکه ها به مرور زمان ایجاد می شوند و بعید است که دندان به دلیل لکه ها به طور ناگهانی سیاه شود. با این حال، اگر غذاها، نوشیدنی‌های لکه‌دار می‌خورید ، یا از تنباکو (مخصوصاً تنباکوی بدون دود) استفاده می‌کنید، ممکن است دندان‌هایتان در واقع سیاه شود.

تارتار پلاک سخت شده ای است که روی دندان ها و لثه ها ایجاد می شود. این رنگ شبیه به مینای دندان شما است، اما همچنین می تواند لکه دار شود. در واقع، سریع‌تر از دندان‌های طبیعی شما لکه‌دار می‌شود، زیرا از ترکیباتی تشکیل شده است که از بزاق شما ته نشین می‌شوند، که می‌تواند شامل مولکول‌های رنگ‌کننده باشد.

پرکننده های فلزی ممکن است از نقره شروع شوند، اما وقتی زنگ می زنند، سیاه می شوند. این در واقع می تواند کل دندان شما را سیاه نشان دهد. برای رفع این مشکل باید  پرکردگی های فلزی را با پرکننده های همرنگ دندان جایگزین کنیم . حتی ممکن است لازم باشد دندان را با روکش سرامیکی بپوشانیم.

پوسیدگی دندان همچنین می تواند دندان های شما را سیاه کند. از آنجایی که مینای دندان آسیب می بیند، تیره می شود و اگر باکتری ها فضای داخلی دندان را آلوده کنند، می توانند دندان را بکشند و آن را سیاه کنند. دندان شما همچنین ممکن است در اثر ضربه سیاه شود که ممکن است باعث مرگ دندان شود.

دندان های کبود و مرده
دو دلیل رایج وجود دارد که چرا دندان شما ممکن است تیره شده باشد. گاهی اوقات دندان اساساً کبود می شود. این ممکن است چیزی بیش از یک مشکل آرایشی نباشد. از طرف دیگر، دندان شما ممکن است بعد از تراشیدن آن سیاه شود زیرا  عصب داخل آن مرده است. به دلیل التهاب و هجوم خون به ناحیه، قسمت آسیب دیده دندان جریان خون قطع می شود. داخل دندان شما در نهایت "می میرد" و به آن رنگ مشکی متمایز می دهد.

اما اتفاقی که پس از سیاه شدن دندان شما رخ می دهد حتی بیشتر از یک لبخند ناخوشایند نگران کننده است. اگر به این موضوع توجه نکنید، پس با یک جیب از بافت مرده در دهان خود راه می روید. بدون حمایت سیستم ایمنی شما، این بافت برای حمله همه باکتری هایی که دهان شما را خانه می نامند باز است. این به معنای عفونت است و عفونت، مگر اینکه به سرعت از آن مراقبت کنید، به معنای یک خطر جدی برای سلامتی است. به خصوص در مورد دندان، که در آن ناحیه آسیب دیده مستقیماً به استخوان ها، اعصاب و رگ های خونی سر شما وارد می شود!

یک دندان عفونی می تواند دندان های دیگر، سینوس ها، حتی مغز شما را نیز آلوده کند. یا عفونت می تواند از طریق خون شما به هر قسمت از بدن سرایت کند.

نگران نباشید - راه حل هایی در آبشار ویچیتا وجود دارد!
پس در مورد دندان تراشیده و سیاه شده چه کاری می توانید انجام دهید؟ خوب، بسته به اینکه چقدر بد است، چند راه حل مختلف وجود دارد. اگر به اندازه کافی بد است، ممکن است زمان یک کانال ریشه فرا رسیده باشد، جایی که دندانپزشک یا اندودنتیست بافت عفونی دندان شما را با یک جایگزین بی اثر که به شما امکان می دهد دندان را حفظ کنید، جایگزین می کند. اگرچه ممکن است هرگز آنقدر بد نشود، به خصوص اگر دندان شما به سادگی تغییر رنگ داده باشد. راه حل های زیادی برای ترمیم دندان شما وجود دارد، از روکش های چینی گرفته تا سفید کردن دندان. به دندان سیاه شده امید خود را از دست ندهید! ممکن است تنها چیزی که به آن نیاز دارد یک اصلاح ساده آرایشی باشد.

https://maral-clinic.com

https://www.starimagedentistry.com/blog/the-hard-truth-about-black-teeth/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۵:۵۶ توسط:سالمیان موضوع: نظرات (0)