پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

جرم گیری دندان به روش سنتی

نحوه انجام بروساژ در کلینیک های دندانپزشکی به چه صورت است؟
بروساژ دندان یک روش تکمیلی برای جرم‌گیری دندان به حساب می‌آید. زمانی که متخصص تصمیم دارد جرمگیری دندان‌ها را انجام دهد، براساس میزان جرم و تغییر رنگ دندان‌های شما، مشخص می‌کند که آیا نیاز به بروساژ دندان خواهد بود یا خیر. در صورتی که قرار باشد بروساژ دندان را انجام دهید، متخصص ابتدا جرم‌گیری دندان را انجام می‌دهد تا سطح وسیعی از پلاک‌ها بر روی دندان‌ها از بین برود. سپس خمیر دندان مخصوص به بروساژ را بر روی دندان‌ها قرار می‌دهد. این خمیر دارای ذرات ساینده بسیار ریز است که وقتی بورس‌های ساینده بر روی آن حرکت می‌کنند، قادر است کوچکترین جرم و کثیفی که در لابلای دندان‌ها وجود دارد را از بین ببرد. بنابراین شما با یک بار جرمگیری و برؤساژ دندان، می‌توانید از شر تمامی جرم‌هایی که بر روی دندان‌ها قرار گرفته است، خلاص شوید.

جرم گیری دندان چیست؟
دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند که دندان های خود را جرم گیری کنید. این روش به طور کلی همراه با کاشت ریشه انجام می شود. به عبارت رایج تر، این روش ها به عنوان "تمیز کردن عمیق" شناخته می شوند.

جرم گیری دندان و پلانینگ ریشه به درمان بیماری مزمن پریودنتال (که به عنوان بیماری لثه شناخته می شود) کمک می کند. آنها عمیق تر از تمیز کردن دندان های معمولی هستند.

جرم گیری دندان و پلانینگ ریشه اغلب بیش از یک بار به دندانپزشکی مراجعه می کند و ممکن است بر اساس شدت بیماری مزمن پریودنتال شما و اگر لثه شما عقب رفته باشد، نیاز به بی حسی موضعی دارد.

بهبودی از این روش سرپایی معمولاً فقط چند روز طول می کشد اما ممکن است بیشتر طول بکشد.

چه زمانی به جرم گیری دندان نیاز دارید؟
در صورتی که دهان شما علائم بیماری مزمن پریودنتال را داشته باشد، دندانپزشک شما جرم گیری دندان و روت پلنینگ را توصیه می کند. این روش‌ها می‌توانند به توقف اثرات مضر این بیماری و حفظ سلامت دهان شما کمک کنند.

بیماری مزمن پریودنتال زمانی رخ می دهد که باکتری های موجود در پلاک باعث کنده شدن لثه ها از دندان های شما شوند. این باعث می شود که پاکت های بزرگ بین دندان ها و لثه ها رشد کنند و باکتری های بیشتری در آنجا رشد کنند که با مسواک زدن در خانه نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

به همین دلیل است که برای رسیدن به نقاطی که مسواک نمی تواند به طور منظم از نخ دندان استفاده کند، مهم است.

در صورت عدم درمان، بیماری مزمن پریودنتال می تواند منجر به موارد زیر شود:

از دست دادن استخوان و بافت
از دست دادن دندان
لق شدن دندان ها
دندان های متحرک
بیماری مزمن پریودنتال تقریباً نیمی از جمعیت بزرگسال ایالات متحده بالای 30 سال را تحت تأثیر قرار می دهد. برخی از دلایلی که ممکن است به این عارضه مبتلا شوید عبارتند از:

بهداشت ضعیف دندان
سیگار کشیدن
سالخورده
تغییرات در هورمون ها
تغذیه ضعیف
سابقه خانوادگی
سایر شرایط پزشکی
ممکن است با بیماری مزمن پریودنتال، جیب‌های عمیقی بین لثه و دندان‌های خود داشته باشید، اما علائم دیگری از این بیماری وجود دارد، از جمله:

خونریزی لثه
لثه های ملتهب، قرمز یا حساس
بوی بد دهان
جابجایی دندان های دائمی
تغییر در نیش شما
هنگام جرم گیری دندان چه اتفاقی می افتد؟
جرم گیری دندان و پلنینگ ریشه را می توان در مطب دندانپزشکی به عنوان یک روش سرپایی انجام داد. ممکن است لازم باشد بسته به شدت بیماری خود، یک یا چند جلسه برای این عمل برنامه ریزی کنید.

دندانپزشک شما ممکن است نیاز به استفاده از بی حسی موضعی برای کاهش ناراحتی این روش نداشته باشد. اگر نگران درد هستید، این موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

دندانپزشک شما ابتدا جرم گیری دندان را انجام می دهد. این کار شامل تراشیدن پلاک از روی دندان‌ها و هر جیب بزرگی است که بین دندان‌ها و لثه‌ها ایجاد شده است.

سپس دندانپزشک شما روت پلنینگ را انجام می دهد. دندانپزشک شما با استفاده از ابزار جرم گیری، ریشه های دندان را صاف می کند. این نرم کننده به لثه ها کمک می کند تا دوباره به دندان هایتان بچسبند.

دندانپزشک شما همچنین ممکن است بسته به سلامت دندان ها و لثه ها، درمان های بیشتری را توصیه کند. دندانپزشک شما ممکن است از عوامل ضد میکروبی در دهان شما استفاده کند یا آنتی بیوتیک های خوراکی را برای شما تجویز کند تا چند روز مصرف کنید تا به بهبودی سریع تر کمک کنید.

دندانپزشک شما همچنین ممکن است فرآیندی به نام تعدیل میزبان را انجام دهد که در آن داروهای اضافی مستقیماً در لثه‌های شما تجویز می‌شود تا به تصحیح اثرات منفی پریودنتیت طولانی‌مدت یا کاهش احتمال عفونت پس از عمل شما کمک کند.

ابزارهای سنتی معمولاً برای انجام این روش استفاده می‌شوند، از جمله جرم‌گیر و کورت. اما ابزارهای دیگری مانند لیزر و دستگاه های اولتراسونیک برای جرم گیری دندان وجود دارد.

دندانپزشک شما همچنین ممکن است ضدعفونی کامل دهان را توصیه کند. مطالعه‌ای در سال 2012 به این نتیجه رسید که ابزارها و روش‌های جدید برای جرم گیری دندان و پلانینگ ریشه مؤثرتر از روش‌های سنتی نیستند.

https://maral-clinic.com

https://www.healthline.com/health/dental-and-oral-health/teeth-scaling#what-to-expect


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۹:۵۳ توسط:سالمیان موضوع: نظرات (0)