پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

استفاده از زغال معمولی برای دندان

داشتن دندان دندان‌های سفید و مرتب، یکی از فاکتور‌های مهم در زیبایی چهره به حساب می‌آید. کسانی که دچار مشکلاتی همانند زردی دندان شده‌اند، به دنبال روش مؤثر برای سفید کردن دندان‌ها هستند که در این میان، سفید کردن دندان با زغال فعال یکی از روش‌ خانگی لکه‌بری دندان شناخته شده است. شاید شما نام این روش را شنیده باشید اما نمی‌دانید که زغال فعال چگونه می‌تواند دندان‌های شما را سفید کند. در این مطالب با ما همراه باشید تا در مورد چگونگی سفید شدن دندان‌ ها با زغال و مزایا و معایب این روش صحبت کنیم.     برای توصیه ها و مشاوره با دندانپزشک خود مشورت کنید. قبل از شروع استفاده از زغال فعال، یک قرار ملاقات با دندانپزشک خود تعیین کنید. به آنها بگویید که علاقه مند به استفاده از زغال فعال برای سفید کردن دندان های خود هستید. آنها ممکن است محصولاتی داشته باشند که می توانند توصیه کنند.

 دندانپزشک شما همچنین می تواند سلامت دهان و دندان شما را به درستی ارزیابی کند و به شما اطلاع دهد که آیا زغال چوب فعال ممکن است به دندان ها یا لثه های شما آسیب برساند یا خیر.

 

  ابتدا یک خمیر دندان با زغال فعال اضافه کنید. خمیر دندان زغال فعال نسبت به خمیر زغال فعال ساینده کمتری دارد و همچنین راحت تر از روی دندان های شما تمیز می شود. اگر قبلاً زغال فعال را امتحان نکرده اید، ممکن است بخواهید ابتدا با خمیر دندان شروع کنید. 

در حالی که زغال فعال ممکن است در از بین بردن لکه های سطحی مفید باشد، خمیردندان ها تا حد زیادی در سفید کردن دندان های شما بی تاثیر هستند زیرا به اندازه کافی با دندان های شما در تماس نیستند. با این حال، اگر سیگار می‌کشید یا قهوه می‌نوشید، ممکن است پس از استفاده از خمیردندان با زغال فعال، دندان‌هایتان سفیدتر به نظر برسد.

 نکته: بسیاری از دندانپزشکان توصیه می کنند ابتدا خمیر دندان با زغال فعال را امتحان کنید تا ببینید دندان های شما چگونه واکنش نشان می دهند. اگر متوجه افزایش حساسیت یا خونریزی لثه شدید، مصرف را قطع کرده و روش سفید کردن ملایم تری را امتحان کنید.

اگر دندان ها و لثه های سالمی دارید با *** خمیر خود را درست کنید. ساخت خمیر زغال فعال خود معمولاً نسبت به محصولات از قبل ساخته شده با مارک ارزان تر است. علاوه بر این، از سایر مواد موجود در محصولات از پیش ساخته شده که ممکن است اثر زغال فعال را کاهش دهند، اجتناب کنید. 

 *** زغال فعال به صورت آنلاین و در برخی از فروشگاه های مواد غذایی طبیعی یا لوازم بهداشتی و آرایشی موجود است. زغال فعال به صورت کپسول نیز موجود است. برای استفاده از زغال روی دندان هایتان باید کپسول را بشکنید.

 اطلاعات روی بسته را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که *** هایی که خریداری می کنید برای استفاده در دهان مناسب هستند.

اگرچه خمیر تهیه شده با *** ها معمولاً ساینده تر از محصولات زغال چوب فعال مارک دار است، اما بسته به اینکه چقدر زغال چوب را خرد می کنید، می توانید سایندگی آن را کنترل کنید.

استفاده صحیح از زغال چوب فعال

1
یک *** زغال چوب فعال را در یک فنجان یا کاسه خرد کنید. یک *** زغال چوب فعال را از بطری خارج کرده و در یک فنجان یا کاسه کوچک بیندازید. ممکن است بخواهید از پشت قاشق برای له کردن آن استفاده کنید. [6]هرچه قوام زغال فعال ریزتر باشد، سایندگی خمیر شما کمتر خواهد بود. سعی کنید تکه های زغال چوب درشت یا دندانه دار باقی نگذارید، زیرا ممکن است به دندان ها یا لثه های شما آسیب برساند.
تنوع: اگر از کپسول استفاده می کنید، 1 یا 2 کپسول را در ته فنجان یا کاسه خود باز کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از پوشش کپسول را با پودر زغال فعال مخلوط نکنید.
 
 

2
حدود 1 قاشق چای خوری (5 میلی لیتر) آب را روی زغال چوب بریزید تا به شکل خمیر درآید. هنگامی که *** زغال فعال را به اندازه کافی خرد کردید، آن را با آب مخلوط کنید تا یک قوام خمیر مانند به دست آید. [7]اضافه کردن آب بیشتر و له کردن بیشتر زغال چوب باعث می شود خمیر شما ساینده تر شود. با این حال، شما باید فقط چند قطره آب در یک زمان اضافه کنید. اگر خمیر بیش از حد آبکی شود، به دندان شما نمی چسبد.
 
 

3
خمیر را با یک مسواک نرم روی دندان های خود بمالید. یک مسواک نرم را به خمیر آغشته کنید و آن را به آرامی روی سطوح باز دندان هایتان مسواک بزنید. از فشار کم استفاده کنید تا از شستشوی بیش از حد سخت جلوگیری کنید - ممکن است به مینای دندان‌های خود آسیب برسانید. [8]مطمئن شوید که از مسواک متفاوتی نسبت به مسواک‌هایی که به طور منظم برای مسواک زدن استفاده می‌کنید استفاده کنید – تکه‌های کوچک زغال چوب در موها گیر می‌کند و خود موها لکه‌دار می‌شوند.
یک مسواک با نرم ترین موهایی که می توانید پیدا کنید تهیه کنید تا ساییدگی آن به حداقل برسد. ممکن است مسواک کودک را امتحان کنید که معمولاً موهای نرم‌تری نسبت به مسواک بزرگسالان دارد.
تنوع: اگر در مورد ساینده بودن خمیر زغال فعال نگران هستید و می خواهید از مینای دندان خود محافظت کنید، ممکن است به جای مسواک، آن را با نوک انگشت خود روی دندان های خود بمالید.
 
 

4
بگذارید خمیر به مدت 3 دقیقه روی دندان هایتان بماند و سپس بشویید. هنگامی که دندان های خود را در خمیر زغال فعال پوشانید، 3 دقیقه صبر کنید تا زغال چوب کار خود را انجام دهد. دهان خود را به طور مکرر با آب خنک بشویید تا زمانی که دیگر تکه های زغال را تف نکنید. [9]پس از شستشو با آب، ممکن است بخواهید با یک دهانشویه معمولی ادامه دهید تا دهان شما طعم زغال چوب را ندهد.
هنگامی که برای اولین بار شروع می کنید، ممکن است برای شما سخت باشد که زغال چوب فعال را به مدت 3 دقیقه در دهان خود نگه دارید. با 1 دقیقه شروع کنید و به سمت بالا بروید.
 
 

5
پس از استفاده از زغال فعال مانند معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. استفاده از زغال فعال مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست و جای بهداشت منظم دندان را نمی گیرد. حتی زمانی که از زغال فعال استفاده می کنید، یک روال عادی مسواک زدن دندان های خود را حداقل دو بار در روز دنبال کنید. [10]پس از استفاده از زغال فعال، هنگام مسواک زدن دندان ها و لثه های خود را به دقت کنترل کنید. اگر متوجه خونریزی لثه‌های خود شدید، یا اگر دندان‌هایتان زمخت یا حساس‌تر از حد معمول احساس می‌کنید، درمان‌های زغال فعال را متوقف کنید.
 
 

6
حداکثر هر 2 هفته یک بار دندان های خود را با زغال فعال درمان کنید. زغال فعال ساینده است و درمان های مکرر به مینای دندان آسیب می رساند. وقتی مینای دندان را از دست دادید، راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد. استفاده از زغال چوب فعال آسیب تجمعی را به حداقل می رساند. [11]مزیت اصلی زغال فعال حذف لکه های سطحی از روی دندان شما است. چند هفته منتظر ماندن باعث ایجاد لکه می شود تا زغال چوب شروع به از بین بردن مینای دندان شما نکند.
  

 https://maral-clinic.com

https://www.wikihow.com/Use-Activated-Charcoal-for-Teeth-Whitening 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۴:۴۲ توسط:سالمیان موضوع: نظرات (0)