پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

چسب دندان مصنوعی دائمی

اما اکنون این موضوع را بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم از چسب دندان استفاده کنیم:

برای این منظور شما ابتدا باید دندان‌های مصنوعی را از دهان خود خارج کرده و آن‌ها را به طور کامل بشویید به گونه‌ای که مطمئن شوید حتی کوچکترین ذره‌های غذا در قسمت پلاستیکی دندان مصنوعی وجود ندارد. حتی پیشنهاد می‌کنیم دندان مصنوعی خود را کمی ضدعفونی کنید تا از عدم وجود میکروب بر روی آن مطمئن شوید.
سپس باید اجازه دهید دندان‌ها به طور کامل خشک شوند. با یک دستمال تمیز، قسمت پلاستیکی آن را خشک نمایید.
اکنون باید به سراغ چسب دندان مصنوعی بروید. همانگونه که گفتیم، این چسب حالت به پودری و همچنین به حالت کرمی وجود دارد. اگر چسب دندان مصنوعی کرمی را خریداری کنید، استفاده کردن از آن راحت‌تر خواهد بود. تیوپ را فشار دهید تا چسب وارد قسمت پلاستیکی گردد. توصیه می‌کنیم این چسب را بر روی ۳ قسمت یعنی گوشه‌های دندان مصنوعی و قسمت میانی قرار دهید.
سپس دندان را با احتیاط بر روی استخوان فک خود بگذارید. توجه داشته باشید قبل از نصب دندان مصنوعی، باید دهان خود را به طور کامل تمیز کنید و از طرف دیگر در قرار دادن دندان‌های مصنوعی بر روی استخوان فک حتماً دقت کافی داشته باشید تا دندان‌ها به طور کامل بر روی فک شما چفت شوند.

تحقیقات نشان می دهد که در سراسر جهان تقریباً هیچ دستورالعملی در مورد استفاده صحیح از چسب های دندان مصنوعی توسط افرادی که از دندان مصنوعی کامل استفاده می کنند وجود ندارد .

این بدان معناست که استفاده کنندگان از دندان مصنوعی می توانند بدون هیچ راهنمایی در مورد بهترین روش استفاده از چسب های دندان مصنوعی رها شوند. همچنین توصیه ها در مورد نوع چسب، نحوه استفاده از آن، میزان استفاده، تعداد دفعات استفاده از آن و نحوه جدا کردن آن بسیار متفاوت است. استفاده نادرست یا استفاده بیش از حد از چسب ممکن است عواقبی داشته باشد - اما استفاده بهینه از آن می تواند کیفیت زندگی، کیفیت رژیم غذایی و رفاه کلی را برای استفاده کنندگان از پروتز کامل بهبود بخشد.

بنابراین، ما دستورالعمل هایی را برای راهنمایی متخصصان مراقبت های بهداشتی دندان، مراقبان و بیماران در استفاده بهینه از کرم های چسب دندان مصنوعی ایجاد کرده ایم. اینها با بهترین شواهد و بر اساس اجماع کارشناسان بین المللی کلیدی پشتیبانی می شوند.

 

یافته های کلیدی
این پانل تعدادی از مسائل را در مورد چسب های دندان مصنوعی بررسی کرد. در اینجا برخی از نتیجه گیری ها آمده است:

رضایت بیمار به عاملی تعیین کننده برای موفقیت کلی درمان پروتز در افرادی که از دندان مصنوعی کامل استفاده می کنند تبدیل شده است.
چسب‌های دندان مصنوعی می‌توانند احتباس غذا را در زیر پروتزهای کامل مناسب افزایش داده و کاهش دهند.
چسب های دندان مصنوعی می توانند برای بیمار مفید باشند. آنها ممکن است راحتی را افزایش دهند، رضایت روانی را فراهم کنند، اعتماد به نفس و در نتیجه رفاه را افزایش دهند، در حالی که حفظ و ثبات را افزایش دهند، و عملکرد را بهبود بخشند.
اثربخشی چسب های دندان مصنوعی نمی تواند کمبودهای قابل توجه دندان مصنوعی را جبران کند.
متخصصان دندانپزشکی باید در مورد استفاده و استفاده صحیح از چسب و درآوردن آن و تمیز کردن دندان مصنوعی راهنمایی و دستورالعمل هایی را به بیمار ارائه دهند.
زمان بهینه برای مشاوره در مورد استفاده از چسب بین بیماران متفاوت است. برای پروتزهای مناسب ممکن است در یک قرار ملاقات بازبینی رخ دهد، یا برای بیمارانی که در زمان نصب یا بلافاصله پس از آن مشکلی در انطباق پیدا می کنند.

https://maral-clinic.com

https://www.dentalhealth.org/dentureadhesives


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۴:۵۲ توسط:سالمیان موضوع: نظرات (0)