پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

ارتودنسی نامرئی اینویزیلاین

ارتودنسی نامرئی در واقع الاینرهای شفافی هستند که شما می‌توانید همانند گارد نایت بر روی دندان‌های خود قرار دهید. متخصص با استفاده از اسکنر‌های سه بعدی، قالب‌گیری را از دندان‌های فرد انجام داده و سپس قالب‌های شفاف براساس فرم دندان‌های بیمار آماده می‌شود. در بازه‌های زمانی منظم باید این پلاک‌های شفاف عوض شوند تا به مرور زمان، دندان‌ها حرکت کرده و جابجا شوند و در نهایت دندان‌های منظم داشته باشید. مهمترین کاربرد ارتودنسی نامرئی، برای افرادی است که به دلیل بیماری‌هایی همانند ضعف سیستم ایمنی بدن و بیماری قلبی، نمی‌توانند ارتودنسی با سیم را انجام دهند چون زمانی که قرار است از ارتودنسی با سیم استفاده کنید، باید به بهداشت دهان و دندان توجه بیشتری داشته باشید زیرا کوچکترین آلودگی و در نتیجه کمترین عفونت، می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی خطرناک باشد. بنابراین ارتودنسی نامرئی برای این دسته از افراد گزینه مناسبی خواهد بود.

ارتودنسی از زمان پیدایش آن در یونان باستان، مسیر طولانی را پیموده است. اکنون با استفاده از فناوری مدرن، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می‌توانند لبخندهای خود را با درمان‌های ارتودنسی محتاطانه‌تر و زیبایی‌شناختی که با چشم غیرمسلح واضح یا «نامرئی» هستند، هماهنگ کنند.

در این مقاله قصد داریم انواع مختلف گزینه های درمان ارتودنسی نامرئی را که بسیاری از بریس های فلزی سنتی ترجیح می دهند، بررسی کنیم. بیایید با نگاهی به معنای دقیق ارتودنسی نامرئی یا واضح شروع کنیم.

ارتودنسی نامرئی چیست؟
همانطور که از نام آن پیداست، درمان‌های ارتودنسی نامرئی آن‌قدر محتاطانه هستند که تقریباً نامرئی هستند. این محلول‌های ارتودنسی شفاف، جایگزین زیبایی برای بریس‌های فلزی هستند. بیمارانی که از دستگاه‌های ارتودنسی نامرئی استفاده می‌کنند، می‌توانند در طول درمان احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری در لبخند خود داشته باشند.

به همین دلیل است که ارتودنسی نامرئی در حال حاضر به درمان ترجیحی نسبت به بریس ها، به ویژه برای بزرگسالان، تمایل دارد.

درمان ارتودنسی نامرئی چگونه کار می کند؟
ارتودنسی نامرئی اگر مشابه بریس‌های سنتی نباشد، مشابه عمل می‌کند، تفاوت اصلی در توانایی انجام محتاطانه آن است. هدف از محلول‌های شفاف ارتودنسی حرکت و صاف کردن دندان‌ها بدون توجه دیگران است، زیرا این وسایل نامرئی معمولاً رنگ مینای دندان یا شفاف هستند، مانند خطوط ارتودنسی شفاف.

مانند بریس‌های سنتی، ارتودنسی شفاف بر روی دندان‌ها فشار وارد می‌کند و به تدریج آنها را به موقعیت صحیح خود می‌برد. دستگاه های ارتودنسی نامرئی بسته به نوع دستگاه می توانند این فشار را به روش های مختلفی ایجاد کنند.

انواع محلول های شفاف ارتودنسی
راه حل های ارتودنسی شفاف در دستگاه های مختلفی وجود دارد. بهترین گزینه برای هر بیمار بسته به مشکلات دندانی خاص آنها متفاوت است. برای اینکه بفهمید کدام نوع درمان ارتودنسی نامرئی به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، مهم است که با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید. در پایان می توان تمام دستگاه های ارتودنسی نامرئی را به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم کرد.

ارتودنسی نامرئی ثابت: دستگاه های ثابت در اصل فقط بریس هستند. آنها را می توان از بریس های سرامیکی یا یاقوت کبود ساخته و در جلوی دندان ها قرار داد. این مواد ارتودنسی شفاف هستند و باعث می شوند بریس ها کمتر به چشم بیایند. سپس بریس های لینگوال وجود دارند که در پشت دندان ها به سمت داخل دهان قرار می گیرند.
ارتودنسی شفاف متحرک: ترازهای شفاف جایگزین عملی تری برای دستگاه های ارتودنسی ثابت در نظر گرفته می شوند که علاوه بر قابل جابجایی بودن، مزایای بی شماری را ارائه می دهند. این دستگاه ارتودنسی بی‌سیم شفاف در بین گزینه‌های درمانی کمتر دیده می‌شود.

ارتودنسی شفاف با بریس های سرامیکی
بریس‌های سرامیکی دقیقاً مانند بریس‌های فلزی عمل می‌کنند، اما از موادی تولید می‌شوند که به رنگ مینای دندان نزدیک است و از بیرون تقریباً نامرئی می‌شوند. بریس های سرامیکی مانند بریس های فلزی نیاز به معاینات مکرر و مراجعه ماهانه به کلینیک برای تنظیم سیم دارند.

ارتودنسی شفاف با بریس های یاقوت کبود
بریس های یاقوت کبود بسیار شبیه به بریس های سرامیکی هستند، تنها تفاوت واقعی در جنس آنهاست. کریستال یاقوت کبود شفاف است، بنابراین کاملاً با رنگ طبیعی دندان سازگار است. براکت های یاقوت کبود نیز بسیار مقاوم هستند و چسبندگی زیادی به دندان می دهند. آنها نیز نیاز به معاینات منظم چهره به چهره با متخصص ارتودنسی دارند تا آنها را تنظیم کند.

ارتودنسی نامرئی با بریس لینگوال
بریس های لینگوال تنها نوع بریس های نامرئی هستند که از فلز ساخته شده اند. آنها را می توان به عنوان "ارتودنسی شفاف" طبقه بندی کرد زیرا این ارتودنسی ها در پشت دندان ها قرار می گیرند و در هنگام لبخند زدن بیمار نامحسوس هستند. باز هم، این نوع دستگاه نیاز به پیگیری های مکرر حضوری در کلینیک برای تنظیمات دارد.

maral-clinic.com

smile2impress.com/us/blog/invisible-orthodontics-guide


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۵:۵۷ توسط:سالمیان موضوع: نظرات (0)