پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

قیمت دندان مصنوعی آلمانی

دندان مصنوعی ثابت
 نوع دیگری از دندان ‌های مصنوعی انواعی هستند که از طریق ایمپلنت، در داخل فک ثابت می‌شوند. در واقع در این روش بعد از طراحی پروتز دندان مصنوعی، باید از پیچ‌های مخصوص ایمپلنت برای تثبیت کردن پروتز دندان در داخل فک استفاده کرد. تفاوت دندان مصنوعی ثابت با  ایمپلنت دندان این است که در روش ایمپلنت دندان، باید تک به تک برای هر کدام از دندان‌ها، یک پایه فلزی در داخل فک پیچ کنید. اما زمانی که تعداد زیادی دندان از دست رفته را داشته باشید، متخصص برای هر چند دندان، دو پیچ در نظر می‌گیرد. بنابراین میزان جراحی در فک شما کاهش پیدا خواهد کرد. مهم‌ترین مزیت‌ های دندان مصنوعی ثابت عبارتند از:

چون این دندان‌ها به صورت ثابت بر روی فک قرار می‌گیرند بنابراین مشکل تحلیل استخوان فک اتفاق نمی‌افتد.
ظاهر دندان‌ها شما کاملاً طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.
بعد از نصب دندان مصنوعی ثابت هیچ اختلالی در صحبت کردن اتفاق نخواهد افتاد.
استحکام دندان مصنوعی ثابت بسیار بیشتر از دندان مصنوعی متحرک است.
از طرف دیگر نگهداری از دندان مصنوعی ثابت راحت‌تر است. شما همانند دندان‌های طبیعی می‌توانید با آن‌ها غذا بخورید بدون آنکه نگران جمع شدن مواد غذایی در زیر دندان‌های مصنوعی باشید.

دندان مصنوعی چیست؟
دندان مصنوعی دستگاهی است که برای ترمیم دندان هایی که به دلایل مختلف از بین رفته یا کشیده شده اند استفاده می شود. بسیاری از افراد به دلایل مختلف دندان های خود را لق می کنند که یکی از مهمترین آنها عدم رعایت عادات بهداشتی دندان است. از دیگر دلایل می توان به از دست دادن دندان ها به دلیل ضربه به صورت در اثر تصادف و سایر نیازهای فیزیولوژیکی و دارویی اشاره کرد.

همانطور که می دانید دندان ها یکی از اعضای حیاتی بدن هستند که 24x7x365 کار می کنند. داشتن دندان های مناسب برای زنده ماندن بسیار مهم است.

دندان ها نه تنها برای مصرف غذا، بلکه برای صحبت کردن و صحبت کردن نیز مهم هستند. دندان ها نیز بخش مهمی از ظاهر ما هستند و بنابراین برای روابط اجتماعی خوب حیاتی هستند. دندان ها به ما اجازه می دهند که لبخند بزنیم و همچنین ساختار و کانتور مناسبی برای صورت می دهد. اگر دندان ها از بین بروند، ساختار استخوان به آرامی عقب می نشیند و صورت شما شل به نظر می رسد.

پروتزهای مصنوعی کمک بزرگی برای حل تمام این مشکلاتی است که به دلیل از دست دادن دندان ها ایجاد می شود.

 مزایای استفاده از دندان مصنوعی
ایجاد اعتماد به نفس
لبخند شما اولین چیزی است که مردم در مورد شما متوجه می شوند. بدون لبخند مناسب، سطح اعتماد به نفس شما پایین می آید و به نوبه خود بر زندگی اجتماعی شما تأثیر می گذارد. با دندان مصنوعی می توان با همه اینها مقابله کرد. دندان مصنوعی می تواند لبخند شما را برگرداند و در بیشتر موارد حتی لبخندی بهتر از دندان های اصلی خود به شما می دهد.

هزینه های ترمیم دندان قابل کنترل است
پروتزهای مصنوعی نیز در جیب شما سبک تر هستند. آنها در انواع مختلف موجود هستند و می توانند با توجه به نیاز شما ساخته شوند. پروتزهای کاملی وجود دارند که در صورت از دست دادن تمام دندان ها قابل استفاده هستند و همچنین پروتزهای پارسیل نیز وجود دارند که می توان آنها را در صورت از دست دادن برخی از دندان ها سفارش داد. به همین دلیل بسیار مقرون به صرفه است.

بهبود کیفیت زندگی
به دلیل از دست دادن دندان، کارهای روزمره جویدن و صحبت کردن سخت می شود. همچنین ممکن است باعث ناامیدی شود زیرا چیزهای کوچکی مانند جویدن و گاز گرفتن و صحبت کردن آنقدر بدیهی تلقی می شوند که وقتی این چیزها به تلاش زیادی از طرف شما نیاز دارد، واقعاً می تواند شما را پایین بیاورد. دندان مصنوعی به شما در جویدن معمولی کمک می کند و همچنین به صحبت کردن کمک می کند که آزارهای کوچک را از زندگی شما دور می کند و راهی برای تنظیم بهتر در محیط شما ایجاد می کند.

ماندگاری طولانی
اگرچه خیلی گران نیست، اما پروتزهای دندانی شما برای مدت طولانی قبل از اینکه نیاز به تعویض آنها ایجاد شود، دوام خواهند آورد. به همین دلیل است که دندان مصنوعی روشی مناسب برای جایگزینی دندان های از دست رفته شماست.

 انواع دندان مصنوعی
انواع مختلفی از پروتزهای مصنوعی برای انتخاب وجود دارد که برای اهداف مختلف توسط افراد مختلف استفاده می شود.

به طور عمده دو نوع پروتز وجود دارد: دندان مصنوعی کامل سنتی و پروتز پارسیل.

پروتز کامل کامل
پروتز کامل کامل برای افرادی که تمام دندان های خود را از دست داده اند سفارش داده می شود و دندان مصنوعی جایگزین تمام دندان های دهان بیمار می شود. این پروتزها برای قرار گرفتن در بالای لثه ساخته شده اند. پروتزهای کامل ظرف چند هفته پس از کشیدن آخرین دندان سفارش داده می شوند و هشت تا دوازده هفته پس از برداشتن دندان ها نصب می شوند.

پروتز پارسیل زمانی استفاده می شود که برخی از دندان ها از بین رفته اند و بیمار هنوز برخی از دندان های خود را دارد که در شرایط خوبی باقی مانده اند. بسیاری از اوقات بیمار با دندان های پوسیده مراجعه می کند

دندان مصنوعی جزئی
هنگامی که بیمار تعدادی دندان طبیعی مانند چند دندان آسیاب در فک بالا و تعدادی دندان در فک پایین باقی می‌ماند، زمانی که جویدن سخت می‌شود، دندانپزشک توصیه می‌کند به سراغ پروتزهای پارسیل برود . پروتزهای پارسیل با یک پایه پلاستیکی صورتی رنگ متصل به یک قطعه فلزی ساخته می شوند. دندان مصنوعی توسط این دو قطعه در جای خود ثابت می شود. این پروتزها بسیار راحت هستند و هر زمان که بخواهید می توانید آنها را بردارید. پروتزهای جزئی سایر دندان های طبیعی را در جای خود نگه می دارند و به آنها اجازه جابجایی یا حرکت نمی دهند.

پروتزهای سفارشی
پروتزهای سفارشی طبیعی تر به نظر می رسند زیرا از مواد گران قیمت سرامیکی یا چینی ساخته شده اند.

دندان مصنوعی فوری
این پروتزها به سرعت ساخته می شوند و بلافاصله پس از برداشتن دندان های طبیعی در محل قرار می گیرند. چند نکته وجود دارد که از آن جمله می‌توان به عدم داشتن حفره‌های دیگر اشاره کرد و همچنین دندان‌پزشک باید اندازه‌گیری‌های مناسبی را انجام دهد تا بتوان آن‌ها را در همان روزی که دندان‌ها کشیدند ساخته و پوشید.

پروتزهای تحت حمایت ایمپلنت
ایمپلنت دندانی برای حمایت از پروتز استفاده می شود که وقتی پروتزها به طور ایمن روی ایمپلنت می نشینند، حمایت خوبی از پروتزها می کند. این ایمپلنت ها نسبت به سایر پروتزها ماندگاری بیشتری دارند.

https://maral-clinic.com

https://alphingtondentalcare.com.au/different-types-of-dentures-and-their-benefits


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۴:۳۰ توسط:سالمیان موضوع: نظرات (0)