پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

آیا عصب کشی دندان درد دارد

علائم به عصب رسیدن دندان
برخی از افراد فکر می‌کنند وقتی دردی را در ناحیه دندان و فک احساس کردند، حتماً این درد نشانگر به عصب رسیدن دندان است. بهتر است بدانید که علائم به عصب رسیدن دندان چیست تا در زمانی که این علائم را مشاهده کردید، هر چه زودتر به متخصص مراجعه کنید :

درد شدید در ناحیه دندان به گونه‌ای که حتی با ورود هوای سرد به داخل دندان و خوردن غذای بسیار گرم، دندان شما تحریک می‌شود.
ورم یا حساسیت بسیار زیاد در ناحیه لثه‌ها
تغییر رنگ لثه ناشی از عفونت
احساس درد در دندان در زمان جویدن غذا
تیره شدن رنگ دندان
ایجاد آبسه در اطراف دندان

آیا می توانم بعد از درمان ریشه به مدرسه یا کار بروم؟
اگرچه به احتمال زیاد به مدت 2 تا 4 ساعت بعد از عمل بی‌حس خواهید شد، اما اکثر بیماران می‌توانند مستقیماً از طریق کانال ریشه به مدرسه بازگردند یا کار کنند. با این حال، تا زمانی که بی حسی به طور کامل از بین نرود، از خوردن آن توصیه می شود. 

هزینه کانال ریشه چقدر است؟ 
بسته به اینکه مشکل چقدر پیچیده است و کدام دندان آسیب دیده است، هزینه آن متفاوت است. درمان مولرها دشوارتر است. هزینه معمولا بیشتر است. اکثر بیمه نامه های دندانپزشکی پوشش هایی را برای درمان ریشه ارائه می کنند.

به طور کلی، درمان ریشه و ترمیم دندان طبیعی نسبت به جایگزینی برای کشیدن دندان هزینه کمتری دارد. برای بازیابی عملکرد جویدن و جلوگیری از جابجایی دندان های مجاور، دندان کشیده شده باید با ایمپلنت یا بریج جایگزین شود. هزینه این روش ها بیشتر از درمان ریشه و ترمیم مناسب است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه در طول درمان ریشه رخ می دهد، به صفحه توضیح کانال ریشه ما مراجعه کنید که گام به گام شما را در طول این روش توضیح می دهد.
کانال های ریشه توضیح داده شده است
فیلم های آموزشی توصیه شده در مورد درمان ریشه

درمان کانال ریشه مرحله به مرحله
آیا نیاز به کانال ریشه دارید؟ مضطرب نباش این ویدئوی آموزنده شما را به صورت گام به گام در این روش راهنمایی می کند و توضیح می دهد که چگونه اندودنتیست ها، متخصصان کانال ریشه، می توانند دندان های شما را نجات دهند.

ایمنی کانال ریشه
آیا در مورد ایمنی درمان ریشه نگران هستید؟ این ویدیوی آموزنده را تماشا کنید تا بیاموزید که چگونه متخصصان ریشه میلیون ها درمان ریشه را هر سال، ایمن، موثر و راحت انجام می دهند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کانال های ریشه و سایر روش های ریشه ، از کانال یوتیوب AAE دیدن کنید تا ویدیوهای آموزش بیشتر به بیمار را ببینید.

از کانال یوتیوب AAE دیدن کنید
درمان ریشه چگونه دندان را نجات می دهد؟
هنگامی که داخل دندان شما (پالپ) در نتیجه پوسیدگی عمیق، اقدامات مکرر دندان، تاج های معیوب یا ترک یا بریدگی در دندان ملتهب یا عفونی می شود، درمان ریشه یا کانال ریشه ضروری است. تروما به دندان شما همچنین ممکن است باعث آسیب به پالپ شود حتی اگر دندان هیچ تراشه یا ترک قابل مشاهده ای نداشته باشد. اگر التهاب یا عفونت پالپ درمان نشود، می تواند باعث درد یا آبسه شود.

هنگامی که تحت درمان ریشه یا سایر درمان‌های ریشه قرار می‌گیرید، پالپ ملتهب یا عفونی برداشته می‌شود و داخل دندان با دقت تمیز و ضدعفونی می‌شود، سپس با ماده‌ای لاستیکی مانند به نام گوتاپرکا پر و مهر و موم می‌شود. پس از آن، دندان با روکش یا پرکننده برای محافظت ترمیم می شود و مانند هر دندان دیگری به عملکرد خود ادامه می دهد.

درمان ریشه به شما کمک می کند لبخند طبیعی خود را حفظ کنید، به خوردن غذاهایی که دوست دارید ادامه دهید و نیاز به کارهای مداوم دندانپزشکی را محدود می کند. با مراقبت مناسب، بیشتر دندان هایی که درمان ریشه انجام داده اند می توانند تا آخر عمر باقی بمانند.

https://maral-clinic.com

https://www.aae.org/patients/root-canal-treatment/what-is-a-root-canal/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۶:۰۳ توسط:سالمیان موضوع: نظرات (0)