پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

فرق اوردنچر با ایمپلنت

اشنایی با انواع اوردنچر
اگر شما از جمله افرادی هستید که به دلیل شرایط دهان و دندان خود مجبور به استفاده از زندان مصنوعی بوده و این مسأله برای شما اذیت‌کننده است، پیشنهاد می‌دهیم اوردنچر را استفاده کنید. اوردنچر  که تحت عنوان پروتز بر پایه ایمپلنت دندان نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. در این روش شما می‌توانید دندان‌های مصنوعی خود را بر پایه ایمپلنت، به استخوان فک ثابت کنید. یعنی مشکلی که برای دندان مصنوعی وجود داشته و باعث می‌شود افراد زیادی از استفاده از آن منصرف شوند، با کمک کردن اوردنچر یا پروتز بر پایه ایمپلنت برطرف می‌گردد. دندان مصنوعی با کمک چند پایه فلزی در داخل استخوان فک نصب شده و در نتیجه از این به بعد این دندان‌ها به طور کاملاً ثابت در دهان شما قرار می‌گیرند. انواع اوردنچر دندانی عبارتند از:

دندان های از دست رفته نیازی به ماندگاری دائمی در لبخند شما ندارند. در واقع، با کمک دندانپزشکی خانواده متیو ، می‌توانید آن شکاف‌های روی لبخند خود را با ایمپلنت یا اوردنچر جایگزین کنید . تفاوت بین اینها چیست و کدام را باید دریافت کنید؟ با راهنمای ما متوجه شوید که اوردنچر در مقابل ایمپلنت را خراب می کند .

ایمپلنت چیست؟
ایمپلنت های دندانی جایگزین دائمی دندان های از دست رفته هستند. در حالت ایده آل، دندانپزشک بلافاصله پس از کشیدن یا از دست دادن دندان، ایمپلنت را قرار می دهد. هرچه بیشتر منتظر بمانید، احتمال حرکت دندان های دیگر یا عقب نشینی استخوان فک افزایش می یابد و روند کاشت ایمپلنت دشوارتر می شود. با این حال، حتی اگر مدتی از آن گذشته باشد، ممکن است همچنان نامزد باشید.

ایمپلنت با فیکسچری شروع می شود که در فضای باز قرار می گیرد. این فیکسچر ایمپلنت همان کار ریشه دندان را انجام می دهد و قسمت بالایی دندان را محکم در فک نگه می دارد. پس از انجام عمل، استخوان شما در اطراف پیچ رشد می کند تا آن را به یک ثابت ثابت در فک شما تبدیل کند. این تضمین می کند که ایمپلنت شما بخشی طولانی مدت از لبخند شما خواهد بود.

پس از اینکه فیکسچر محکم در جای خود قرار گرفت، دندانپزشک یک پایه در بالا اضافه می کند که تاج یا قسمت قابل مشاهده دندان را نگه می دارد. پس از تکمیل، ایمپلنت مانند سایر دندان‌های شما ظاهر، احساس و عمل می‌کند.

اوردنچر چیست؟
پروتزهای سنتی جایگزین تمام دندان های بالا یا پایین می شوند. این پروتزها معمولاً متحرک هستند و با نوار یا خمیر قرار می گیرند. به دلیل موقتی بودن محیطی که آنها را در جای خود نگه می دارد، ممکن است هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن حرکت کنند. با گذشت زمان، فقدان دندان در فک باعث فرسودگی استخوان می شود و در نتیجه نیاز به اتصالات دندان مصنوعی جدید وجود دارد زیرا مجموعه های موجود با از دست دادن استخوان شل می شوند. دندان مصنوعی گشاد نیز ممکن است خوردن برخی غذاها را دشوار کند.

اوردنچرهای تحت حمایت ایمپلنت نیز جایگزین مجموعه کاملی از دندان های بالا یا پایین می شود. با این حال، آنها از چسب برای ماندن در جای خود استفاده نمی کنند. در عوض، آنها به ایمپلنت ها تکیه می کنند تا به عنوان لنگر عمل کنند. اوردنچرها روی ایمپلنت‌ها می‌چسبند، که آنها را در طول روز به طور ایمن نگه می‌دارند، بنابراین نیازی نیست نگران حرکت آن‌ها باشید. ایمپلنت‌ها رشد استخوان را افزایش می‌دهند و همچنین از از دست دادن استخوان رایج در پروتزهای سنتی جلوگیری می‌کنند. بعلاوه، پشتیبانی اضافی از اوردنچر به آنها نیروی گاز گرفتن بیشتری نسبت به پروتزهای سنتی می دهد. بنابراین، می‌توانید از سیب‌های ترد و غذاهای دیگر با اوردنچر لذت ببرید که در غیر این صورت ممکن است با دندان مصنوعی سنتی از آنها صرف نظر کنید.

چه کسانی از اوردنچر استفاده می کنند؟
کسانی که به دندان مصنوعی نیاز دارند اغلب تمام دندان های بالا یا پایین خود را از دست می دهند یا کشیده می شوند. کسانی که اخیراً دندان های خود را از دست داده اند و هنوز استخوان های سالمی در فک خود دارند، بهترین کاندیدها برای اوردنچر با ایمپلنت هستند. هر چه زمان کمتری پس از از دست دادن دندان بگذرد، شانس بیشتری برای داشتن استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت های نگهدارنده برای اوردنچر خواهید داشت.

حتی افرادی که از پروتزهای مصنوعی سنتی استفاده می کنند، بسته به توصیه دندانپزشک، ممکن است واجد شرایط اوردنچر باشند. اگر از قبل از دندان مصنوعی استفاده می کنید و می خواهید به اوردنچر با ایمپلنت روی بیاورید، باید این گزینه را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. بسته به مدت زمانی که از دندان مصنوعی استفاده کرده اید، ممکن است برای حمایت از ایمپلنت ها به مکمل استخوان در فک خود نیاز داشته باشید.

چه کسی از ایمپلنت استفاده می کند؟
ایمپلنت های دندانی برای افرادی است که نیاز به تعویض یک یا دو دندان دارند یا نیاز به تعویض تمام دندان های خود با اوردنچر دارند. تفاوت این است که ایمپلنت ها یا تک تک دندان ها را با روکش یا بریج نگه می دارند و یا همه دندان ها را با استفاده از اوردنچر نگه می دارند.

کسانی که اوردنچر می گیرند از پست ها به عنوان محل اتصال اوردنچر خود استفاده می کنند. به طور معمول، برای اوردنچر، حداقل به چهار ایمپلنت در بالا و دو ایمپلنت در فک پایین نیاز دارید تا حمایت کافی برای پروتزهای اسنپ این داشته باشید.

ایمپلنت هایی که از اوردنچر پشتیبانی نمی کنند دارای تاج های دائمی در بالا هستند تا ظاهر یک دندان طبیعی را تکرار کنند. این دندان‌ها دقیقاً مانند سایر دندان‌های موجود در دهان شما هستند. تاج ها با پرسلن مرغوب ساخته شده اند و ظاهری شبیه به آن ها می بخشد. 

https://maral-clinic.com

https://www.matthewsfamilydentistry.com/blog/overdentures-vs-implants/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۴:۴۶ توسط:سالمیان موضوع: نظرات (0)