پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

چگونه عفونت دندان را خارج کنیم

عوارض عدم درمان عفونت دندان
در صورتی که دندان شما عفونت کرده باشد و در اولین فرصت برای درمان اقدام نکنید، مشکلات زیر برای دندان اتفاق می‌افتد:

این عفونت پیشروی کرده و ممکن است بافت لثه شما را به شدت دچار آسیب کند به حدی که حتی ممکن است بافته لثه پسروی کند و ریشه دندان کمی مشخص گردد. این لثه همانند یک سپر محافظتی بر روی ریشه دندان قرار دارد و پسروی آن باعث می‌شود دندان بیشتر در معرض بزاق دهان و میکروب‌ها قرار گیرد.
از طرف دیگر اگر عفونت دندان از بین نرود، عفونت به تدریج در تمام بدن پخش می‌شود. افراد زیادی را می‌شناسیم که به دلیل عفونت دندان دچار گوش درد و گلودرد شده‌اند و به دنبال آن تب و بدن درد نیز گریبان‌گیر آن‌ها شده است. اگر عفونت به قسمت‌های دیگر بدن سرایت کند، درمان بسیار سخت‌تر خواهد شد.
یکی دیگر از عوارض عدم درمان عفونت ریشه دندان این است که شما دندان خود را به طور کامل از دست می‌دهید. این عفونت، ریشه دندان را از بین می‌برد. اگر در اولین فرصت برای درمان اقدام کنید، شاید تنها کمی پوسیدگی در دندان اتفاق بیافتد که با ترمیم، قابل درمان است. اما متأسفانه بعضی از افراد، اقدام به خوددرمانی‌ کرده و زمانی به دندانپزشک مراجعه می‌کنند که راهی جز تخلیه له وجود ندارد.

دندان درد شوخی نیست. و ما فقط به خاطر دردی که آنها می توانند تحمیل کنند، نمی گوییم. ما این را می گوییم زیرا دندان درد می تواند زندگی را تهدید کند. درست است؛ در واقع می توانید از دندان درد بمیرید. این یک فکر ترسناک است.

در صورت عدم درمان، عفونت دندان می تواند به بقیه بدن شما سرایت کند و عوارض بزرگی ایجاد کند. عفونت می تواند وارد جریان خون شما شود و حتی راه خود را به مغز شما باز کند. به محض مشاهده علائم عفونت یا آبسه دندان ، باید با دندانپزشک خود ملاقاتی داشته باشید.

عفونت دندان را می توان به روش های مختلفی درمان کرد. بسته به شرایط فردی، درمان ممکن است شامل کانال ریشه، کشیدن دندان یا تجویز آنتی بیوتیک باشد. با این حال، حتی اگر به دنبال درمان هستید، دانستن علائم و علائم هشدار دهنده مبنی بر گسترش عفونت دندان ضروری است.

در اینجا برخی از رایج ترین علائمی که باید به آنها توجه کنید وجود دارد که ممکن است نشان دهد عفونت دندان شما در حال گسترش به بدن شما است.

هنگامی که عفونت از بد به بدتر می شود
شروع عفونت دندان ممکن است خفیف باشد. اندک تا بدون درد بدون علائم اما به سرعت می تواند بدتر شود. علائم ممکن است ایجاد شده و شدید شوند. علائمی که نشان می دهد ممکن است عفونت دندان داشته باشید عبارتند از: دندان درد، حساسیت به سرما یا گرما، بوی بد دهان، وجود چرک روی خط لثه یا نزدیک آن و حساسیت به جویدن یا گاز گرفتن.

هرچه بیشتر منتظر باشید تا عفونت توسط دندانپزشکتان برطرف شود، بیشتر در معرض خطر قرار می گیرید. بنابراین، اگر شروع به تجربه هر یک از علائم زیر کردید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

1. تب
وقتی تب می کنید، چه مربوط به دندان هایتان باشد و چه نباشد، این پاسخی است به بدن شما که تلاش می کند با عفونت مبارزه کند. هنگامی که دمای بدن شما بیش از حد بالا می رود، بدن شما به محیطی خصمانه برای باکتری ها تبدیل می شود. با این حال، زمانی که دمای بدن شما بالا بماند، برای بدن شما مفید نیست.

در شروع عفونت دندان ، ممکن است تب خفیفی را تجربه کنید، اما تبی که هیچ نشانه‌ای از از بین رفتن آن را نشان نمی‌دهد، یک علامت هشدار دهنده اصلی است که عفونت شما در حال گسترش به بدن شماست.


2. احساس ناخوشی و خستگی
هنگامی که عفونت دندان شما شروع به تشدید کرد، ممکن است علائمی شبیه سرماخوردگی یا آنفولانزا را تجربه کنید. همراه با دندان درد آزاردهنده، لرز و تعریق همراه با سردرد خواهید داشت. علاوه بر این، درد ممکن است به فک و گوش شما برسد.

اگر می‌دانید که عفونت دندان دارید و فقط احساس می‌کنید که احساس شرمندگی می‌کنید، و مثل اینکه با چیزی در حال پایین آمدن هستید، باید فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. احساس ناخوشی یا احساس خستگی یک پرچم قرمز اولیه است که نباید نادیده گرفته شود.

3. کم آبی بدن
این ممکن است کمی غیرعادی به نظر برسد، اما وقتی بدنتان عفونت دارد، اغلب دچار کم آبی می شوید. این به این دلیل است که عفونت از تمام آب شما استفاده می کند و بدن شما را نیازمند می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است متوجه شوید که مجبور نیستید به دفعات ادرار کنید، و وقتی این کار را انجام می دهید، ادرار شما تیره تر از حد معمول است. سایر علائم کم آبی بدن عبارتند از گیجی، درد معده، از دست دادن انرژی.

4. افزایش ضربان قلب و تنفس سنگین
یک علامت بسیار مهم که نباید روی آن چشم پوشید این است که متوجه افزایش ضربان قلب خود شوید. اگر قلب شما شروع به تپیدن کند و احساس کنید که نمی توانید هوای کافی دریافت کنید، این می تواند به سرعت به یک وضعیت اضطراری تبدیل شود. افزایش ضربان قلب و مشکل در تنفس هر دو از علائم سپسیس هستند.

سپسیس یک اورژانس پزشکی تهدید کننده زندگی است که زمانی رخ می دهد که عفونت وارد جریان خون شود. این واکنش شدید بدن شما برای مبارزه با عفونت است که در آن باعث التهاب در سراسر بدن می شود. این می تواند منجر به بسیاری از عوارض جانبی، از جمله نارسایی اندام شود.

در صورت بروز این علائم منتظر نمانید تا به دندانپزشک خود مراجعه کنید. بلافاصله با کمک پزشکی تماس بگیرید

5. تورم و افزایش درد
یکی دیگر از علائم رایج که عفونت دندان ممکن است به بدن شما سرایت کند این است که صورت و سایر قسمت های بدن شما شروع به متورم شدن کند. حداقل تورم برای آبسه دندان طبیعی است. با این حال، اگر در جایی که شروع به درد شدید یا مشکل در بلع کردید، به اندازه کافی شدید شد، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

تورم می تواند باز و بسته کردن دهان را دشوار کند، که همچنین ممکن است مانع تنفس شما شود.

درمان را دریافت کنید و پیشگیری را تمرین کنید
اگر از عفونت دندان رنج می برید، منتظر درمان نباشید. همیشه باید در اولین نشانه عفونت دندان یا آبسه با دندانپزشک خود تماس بگیرید. در حالی که منتظر ملاقات با دندانپزشک خود هستید، می توانید ناراحتی خود را با مسکن های بدون نسخه درمان کنید. همچنین باید دندان عفونی و ناحیه اطراف آن را تمیز نگه دارید. برای شستشوی باکتری ها با آب نمک گرم بشویید. در صورت امکان از جویدن آن طرف خودداری کنید. مراقب علائمی باشید که عفونت دندان شما در حال گسترش است.

هنگامی که تحت درمان قرار گرفتید و عفونت دندان شما متعلق به گذشته است، اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از ایجاد عفونت دیگر انجام دهید. بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید که شامل مسواک زدن دو بار در روز، نخ دندان کشیدن یک بار در روز و استفاده از دهانشویه است. با نظافت های معمول خود به روز باشید. بهترین راه برای حفظ لبخند سالم و شاد، پیشگیری است. همین امروز با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید!

https://maral-clinic.com/

https://vipcaredental.com/blog/symptoms-a-tooth-infection-is-spreading-to-the-body/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۴:۴۵ توسط:سالمیان موضوع: نظرات (0)